niedziela, 5 czerwca 2016

Garść refleksji o wolności

żne myśli spacerują po mojej głowie,
niezależnie od woli i jakichkolwiek nakazów…
Po prostu rodzą się, pęcznieją i dojrzewają.
Wolność – 

ciekawa sprawa, dotyczy każdego z nas…
Jest czy też jej nie ma?
W Twoim – moim życiu, 

w sercu, myślach, relacjach z ludźmi…
Jeśli jest – to jaka? Jaki ma wizerunek…
Wolność – to kwestia wyborów.
W wolności nie ma przymusu.
Wolność na różnych płaszczyznach –
politycznej, społecznej i osobistej.
Czy mam odwagę wypowiedzieć swoje zdanie,
czy jestem tylko klakierem
lub biernym świadkiem
cudzych słów i zdarzeń?
Czy potrafię odróżnić
autentyczne dobro od autentycznego zła!?
Jest tak zwana gra pozorów,
w której nigdy nie ujawnią się
nasze prawdziwe uczucia i myśli!
Czy mówię i robię to,
co naprawdę myślę, czuję i chcę
albo milczę,
bo milczenie też ma swoją głęboką wymowę.
Czy umiem i naprawdę chcę
stanąć w prawdzie przed sobą,
zobaczyć to wszystko,
co we mnie jest złe,
pogmatwane,
niejasne,
a może tchórzliwe?
Warto przynajmniej od czasu do czasu
zastanowić się nad swoją wolnością.
To wszystko wpisuje się w jej kształt i obraz.
A zatem – w mój obraz!
Oby nie najgorszy!


Wpis: 5 czerwca g. 14:40