poniedziałek, 15 października 2018

Wskazania bł. Sancji


Dostałam taką niewielką książeczkę autorstwa ks. Pawła Wygralaka, poświęconą bł. Sancji, która była związana z naszym Poznaniem. Autor prezentuje w niej myśli zakonnicy, opatrując je komentarzem. Myśli – jak się okazuje – niezwykle cenne, bo   głębokie i przydatne w życiu każdego katolika, ale myślę, że nie tylko jego. A ponieważ trwa miesiąc październik, kojarzący się nam nie tylko z jesienią, ale głównie z Maryją i Różańcem, dlatego przytaczam kilka myśli Błogosławionej:
„Wierzę, o Pocieszycielko moja, że przez Ciebie spłynie ulga na moje cierpienia, moc na omdlenie moje i zagojenie ran serca mojego. Wierzę, że masz serce czułe i żadnej duszy bez pociechy nie pozostawisz. Wierzę, że Twojej prośbie nie oprze się Ten, któremuś łzy ocierała. Wierzę, że żeś nadzieją i radością duszy mojej i kresem bólów moich, i rosą ożywczą usychającego serca.
Wzywajmy pomocy Matki Najświętszej, wzywajmy często jej imienia, zwłaszcza w pokusach, a nie zgrzeszymy. Pamiętajmy odmawiać codziennie rano i wieczór trzy Zdrowaś Maryjo.
W nawałnicach pokus, w omamień noc,
Gdy grozić będzie złego toń –
Rzuć mi spojrzenie, daj duszy moc,
Czułą, matczyną podaj dłoń!
Pod słodkim Twym spojrzeniem,
Pod płaszczem Twego cieniem
Umrzeć chcę!”

Wpis: 15 października godz. 9:08