czwartek, 8 listopada 2012

Jak uczczono pamięć bł. Jana Pawła w Domu Pielgrzyma Sursum Corda

Można by odpowiedzieć dwoma słowami – bardzo pięknie! Ale to chyba nie wystarczy! Bo pamięć bł. Jana Pawła jest tutaj wyjątkowo żywa. Dyrektorem Domu Pielgrzyma jest znany nam z mediów ojciec Konrad Hejmo – ten sam, który przez całe lata tak gorliwie i bezinteresownie pomagał wszystkim Polakom pielgrzymującym do naszego Papieża… To dzięki niemu każdy mógł podejść do Jana Pawła II, dotknąć go, chwycić za rękę, zamienić kilka słów i uwiecznić tę wizytę na zdjęciu. O. Hejmo dwoił się i troił, by każdy rodak wyjeżdżał z tej pielgrzymki zadowolony!!! Często kosztem wielkiego wysiłku i zmęczenia… Ale nigdy nie odmawiał prośbom licznych pielgrzymów…
Te lata życia kapłana w bliskości polskiego Papieża zaowocowały wielką pobożnością i niezwykłą otwartością… Nie mi to oceniać, ale trudno nie zauważyć tego promieniującego od niego wielkiego dobra, a zarazem wielkiej skromności i pokory! A także szacunku, jakim cieszy się w Rzymie!
W Domu Pielgrzyma mieszkałam już kolejny raz, uczestniczyłam w Mszach św. odprawianych przez ojca Hejmo; w każdej nawiązuje do bł. Jana Pawła, przytaczając odpowiednie fragmenty jego nauczania.
Nie musiałabym tego pisać, nikt mnie o to nie prosił, a tym bardziej nie kazał! I to mocno podkreślam! Ale mam takie wewnętrzne przekonanie, że powinnam to zaakcentować. O. Konrad nie tylko kilka lat temu, ale również dzisiaj promieniuje światłem, które zaczerpnął od bł. Jana Pawła.
Na ścianach Domu Pielgrzyma rozwieszone są zdjęcia uwieczniające Ojca Świętego i ojca Hejmo. Piękne zdjęcia!
Odniosłam  wrażenie, że nasz kochany Ojciec Święty jest tam nieustannie obecny – poprzez swoje nauczanie i żywe wspomnienia ojca dyrektora…
22 października o godz. 7.30 kapłan odprawił Mszę św., przywołał nie tylko słowa Błogosławionego, ale i jego świetlaną postać. Po nabożeństwie na ołtarzu zostały wyłożone relikwie; i tak przez cały dzień mogliśmy modlić się do naszego Ojca Świętego…  



 
Relikwie bł. Jana Pawła
 
 
O. Hejmo wspomina bł. Jana Pawła
 
 
 
W kaplicy
 
 
 
Codzienna modlitwa za Ojczyznę -
po Mszy św.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dziękczynienie
przed Najświętszym Sakramentem
 po każdej Mszy św.